Vitamin Kulit Cantik Untuk Wanita
Uplift Keyakinan Diri Dengan Kulit Sihat Tanpa Cela!
I do believe anyone yang pass thru my entry today tercari-cari any skincare tips atau gaya lifestyle yang boleh buat korang tampil lebih yakin dengan bebas cela apa lagi musim nak Raya and kahwin ni kennn? 😜
Mwehehehe applause to you guys sebab willing untuk keluar dari comfort zone dan rajin mencari jalan.
As a token of appreciation, nahhh daku hadiahkan entri pengalamanku tentang vitamin kulit hehe.
I was born with a very sensitive skin, gatal, kering, ekzema, berkudis, sunburn, berminyak, you just name it!! Semua fasa I dah lalui. I memang bergantung sepenuhnya terhadap krim kulit yang mengandungi steroid dan akhirnya tanpa ilmu yang cukup kawasan gatal-gatal tersebut turns menjadi gelap dan mengambil masa yang sangat lama untuk turns to normal. I boleh cakap yang ianya kekal.
Moments passed and i memang sangat cepat allergy kepada habuk, certain foods, dan peluh. Pendek kata kering sangat tak boleh lembab sangat pun tak boleh. Kulit i bahagian muka and badan pun berjerawat, berparut dan sangat kering. Masa tu tuhan jelah tahu betapa i kurang konfiden dengan diri sendiri even kadang-kadang ada je orang puji kita ni manis dll (biiznillah) tapi itu xberapa nk boost confident I.
Sehinggalah I buat study berkenaan produk Shaklee yang beyond organic masatu. I started sangat random dengan beberapa produk seperti Vitamin C, protein Shake Shaklee dan juga Ostenutrix Shaklee yang kaya dengan vitamin dan mineral.
Setelah beberapa hari mengamalkan, I can feel a very good sign of myself. Not only me, but also adik beradik yang mengamalkan Shaklee. Alangkah terujanya kami!
Mana tak nya, selamani memang fully bergantung kepada steroid. Lepas je makan memang menggenyeh tangan dengan kain buruk semata melampiaskan rasa gatal melampau. Kemudian jari berubah menjadi kering, merekah lagi berair. Azab dia, Allah jela yang tahu.
Perubahan Pada Kutikel Kuku
Saya mula perasan yang efek paling ketara adalah pada kuku saya, ia nampak lebih bersinar dan bebas kutikel. Saya la manusia yang setiap kali ketip kuku tu, haaa diknon la yang akan buat ketip kuku satu pakej sekali dengan potong kutikel adehhh penat jaga maintenance manual gue.
Alhamdulillah bila faham yang badan kurang nutrisi ini, ianya perlu 'dibaja' dengan nutrisi yang sihat lagi lengkap. Nampaknya, langkah saya tak silap lah dalam memilih Shaklee (telahan saya pada 2 tahun lepas).
![]() |
| Masih kusam dan gelap |
After supplement my skin wisely
in one month hehe
Kulit Kering Pada Kawasan Hidung
Sister adalah manusia yang paling ketara hidung kering. Lepas pakai pondesyen memang confirm la nampak kulit bahagian hidup kind of bersisik dan menggelupas. Sekarang, haih malas lah cakap kalah Mira Piljah! Hahahaha
![]() |
| Angan2 orang sebelah ni nak bini muka ala Mira Piljah tapi dapat Nazira Tajah Celup haha |
Sejak amalkan vitamin Shaklee secara konsisten, flare radang gatal saya dah boleh kawal dan dalam pertimbangan. Hehe. Apart from it, I dah xperlu fikir nak invest on skincare or ubat2an mahal macam dedulu sampai sanggup beli mandian ratus2 semata2 untuk pulihkan jerawat atas badan saya.
Thank you Shaklee!
Bulan ni Shaklee nak bantu lebih ramai wanita diluar sana untuk kekal yakin dan bertenaga. Tampil elegan di hari raya <3
Jom hadiahkan diri sendiri RM99 untuk dua vitamin penting untuk kulit dan kesihatan berganda di bulan mulia ni
![]() |
| Terpaling murah dan tahan hingga 6 bulan. Jom daftar dengan saya sekarang! |









Comments
Post a Comment