TIPS CEPAT KURUS
YOU ARE WHAT YOU EAT
Hi semua! Harini I nak share few tips untuk pejuang berat badan macam saya supaya kita dapat lose weight bersama tau.
Bulan puasa ni ramai sangat yang berazam nak kurus dengan cepat sebab puasa siang hari tu dah gantikan kaedah Intermittent Fasting pada bulan- bulan lain. Boleh follow tips di bawah ni untuk capai berat badan yang sihat dan body composition yang baik okay?
Elakkan Tidur Selepas Sahur dan Berbuka
Certain people akan ambil kandungan karbohidrat dan gula yang tinggi semasa sahur. Contohnya kuih-muih dan dessert pelbagai, air balang, nasi, mee dan lain lain unsur protein. Itu tak termasuk segala nasi tomato nasi arab lamb shank semua ye.
We have all out time berbuka dan dah tambah kalori during that time therefore please please avoid tidur selepas every meal kerana ianya bukan sahaja merisikokan berat badan anda naik, tetapi juga tend to dapat GERD, angin dan pedih ulu hati au.
Ini saya share based on pengalaman saya sendiri yang memang akan auto tidur selepas sahur sebelum tunggu azan Subuh dan siap-siap nak keluar bekerja.
Puasa ni jadual I sangat pack, so untuk elakkan I lemau dan tak bertenaga masa sahur, I akan ambik Cinch Tea Shaklee supaya I x ngantuk kat ofis. Paling penting kalau I ambik waktu berbuka pun I tak ngantuk nak terawih or sambung buat kerja kerja lain. Paling penting dalam masa sama dia bagi I sane untuk berfikir. Otak I x blank nak berfikir even I dah penat guna otak I seharian.
Cut carbs and eat good fat
![]() |
| Lemak baik dan lulus FBM |
![]() |
| Lulus makan dalam FBM diet kami |
Cut sugar for almost 2 weeks
Ajar badan bakar lemak sendiri! Bila korang cut sugar, badan akan gunakan lemak sediakan ada untuk convert kepada tenaga! Indirectly lemak tak sihat korang akan terbakar dan korang akan kurus dengan cepat!
Perubahan ketara memang akan kelihatan bila korang cut sugar especially dekat bentuk muka. So, kalau nak remove double chin, pipi bam bam tu haa sila remove lah list air manis yang mengandungi gula dan susu pekat tu tau.
Please ganti dengan pemanis dari buah-buahan sahaja okeh!
![]() |
You still can eat dessert tapi perlu ada ilmu. Dengan FBM, kami bantu korang makan dessert sedap2! |
Ambil Meal Replacement
Surely seminggu pertama untuk adapt dengan pengambilan makanan baru akan bagi impak kat badan korang. You are not used to the changes. So, untuk ensure korang kekal konsisten dan tak stress dalam proses kuruskan berat badan dengan cepat, make sure untuk ambil meal replacement seperti Cinch Shake dan ESP untuk buatkan korang kenyang dan bertenaga especially pada bulan puasa ni.
Bulan ni ada promo kawkaw
Bila korang ambil meal replacement ni, bukan sahaja korang akan dapat tenaga lebih dan kenyang lama, tapi protein dalam ESP dan Cinch ni akan menggalakan jisim otot korang so shape korang curve and lawa je. Lean perfect and looks healthy.

.jpeg)



.jpg)
.jpg)



Comments
Post a Comment